×

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

En

شنبه 28 مهر 1403

شهر دوستدار کودک زمینه‌ساز تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج گفت: یکی از برنامه های مهم و اولویت‌دار شهرداری سنندج تحقق شهر دوستدار کودک است این مهم بستر عملیاتی شدن سیاست‌های جوانی جمعیت را فراهم می‌سازد.

شهر دوستدار کودک زمینه‌ساز تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت است

  • 1402/04/06 - 17:47
  • - تعداد بازدید: 636
  • - تعداد بازدیدکننده: 632
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZSp
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج

شهر دوستدار کودک زمینه‌ساز تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج گفت: یکی از برنامه های مهم و اولویت‌دار شهرداری سنندج تحقق شهر دوستدار کودک است این مهم بستر عملیاتی شدن سیاست‌های جوانی جمعیت را فراهم می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نجفی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کردستان، اظهار کرد: در راستای تحقق مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت در حوزه تبلیغات محیطی شهرداری سنندج 5 عنوان پوستر تدوین شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این پوسترها در قالب های مختلف تهیه و در سطح شهر در اتوبوس ها و به صورت پلاکارت توزیع شده است.

نجفی با بیان اینکه تراکت و بروشورهای مختلفی پیرامون ضرورت فرزندآوری تهیه و در سطح شهر توزیع شده است، عنوان کرد: در خصوص ماده پنج قانون جوانی جمعیت در رابطه با کسر عوارض در شهرهای زیر 500 هزار جمعیت و برای مجوز واحدهای 200 متر به بالا که 10 درصد تخفیف می‌گیرند که تبلیغات لازم در این خصوص انجام گرفته است.

وی افزود: در این زمینه در سال‌جاری 2 مورد مراجعه داشته‌ایم که کار بعد از استعلام های انجام گرفته کار انجام شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج تصریح کرد: که البته در این خصوص یک سری الزامات وجود دارد و دستگاه‌های مختلف مرتبط با حوزه مسکن مانند راه و شهرسازی دخیل هستند.

نجفی افزود: یکی از برنامه های مهم و اولویت‌دار شهرداری سنندج تحقق شهر دوستدار کودک است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط بصری در شهر از دیگر نکاتی بوده که در شهرداری مورد توجه قرار گرفته گفت: با وجود اینکه در این خصوص با مخالفین هم مواجه بوده اما معتقدیم باید به سمت و سویی حرکت کنیم که شهرها به لحاظ بصری شهرهای پذیرش کننده نسل نو و جدید باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج اذعان کرد: تبلیغات محیطی در حوزه فرهنگی به صورت رایگاه از سوی شهرداری انجام و در این خصوص هیچ مبلغی دریافت نمی‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه بومی شدن قوانین جوانی جمعیت از اهداف شهرداری سنندج است، افزود: اجرای پارک نیشتمان و پروژه‌هایی از این دست تاثیرگذاری زیادی درایجاد شور و نشاط و انگیزه در جامعه می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی برنامه هایی که برای شهرداری های استان در مورد نیم بهاکردن هزینه امکانات ورزشی و تفریحی تعریف شده اصلا چنین ظرفیت و امکاناتی ندارند و هزینه‌ای هم بابت استفاده از اماکن تفریحی و پارک‌ها نمی‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج تولید فکر را وظیفه اصلی دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: رسالت‌ها باید تعریف شود این موضوع را باید قبول کنیم که تبلیغات مستقیم جواب نمی دهد.

وی اضافه کرد: در قالب تولید محتواهای جنبی، طرح های گرافیکی و المان‌های شهری می توان به این سمت و سو رفت که شهرهای ما زیست پذیری بیشتری پیدا کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج اضافه کرد: نیازمند پیوست‌های فرهنگی در حوزه جوانی جمعیت هستیم، دستگاه‌های فرهنگی باید در این خصوص پای کار بیایند مجموعه شهرداری هم کما فی سابق آماده هر نوع همکاری در این حوزه هستیم.

انتهای پیام/

  • گروه خبری : فرهنگی وهنری
  • کد خبر : 392
کلمات کلیدی
شیرین مرادی
خبرنگار

شیرین مرادی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب